Usein kysytty?

1. Miten Ruokaboksi toimii

Mikä Ruokaboksi on?

Ruokaboksi on ruoan kotiinkuljetuspalvelu. Suunnittelemme reseptit puolestasi ja kannamme raaka-aineet ja ohjeet kotiovellesi valitseminasi viikkoina.

Miten tilaan Ruokaboksin?

Tee tilaus sivuiltamme ruokaboksi.fi – Saat toimituksen jo seuraavalle viikolle jos teet tilauksen viimeistään keskiviikkona, 5 päivää ennen toimitusta

Tilaaminen on yksinkertaista:

  • Paina sivuston ylälaidasta “Tilaa”
  • Valitse sivulta haluamasi Ruokaboksi ja paina “Tilaa”
  • Tämän jälkeen täytä lomakkeeseen tarvittavat tiedot sekä maksukorttitiedot. Ja paina “Tilaa”

 

Miten Ruokaboksi-palvelu toimii?

Toimitamme Ruokaboksin sinulle kotiin maanantaisin.

Voit helposti laittaa palvelun tauolle haluaminasi viikkoina, esimerkiksi lomareissun ajaksi. Ruokaboksilla ei ole sitoutumisaikaa, voit tilata boksin ja perua palvelun ensimmäisen toimituksen jälkeen.

Boksin mukana tulee reseptit ja niihin tarvittavat raaka-aineet. Reseptit on helppo valmistaa, ne on suunniteltu koko perheelle ja ruoat valmistuvat noin 30 minuutissa.
Ruokaboksi vähentää ruoan suunnitteluun ja sen ostamiseen käytettyä aikaa, ja auttaa viettämään enemmän aikaa perheen kanssa.

2. Ruokaboksin sisältö

Mitä Ruokaboksin mukana tulee?

Toimitamme sinulle:

  • Toimitusboksin – Ruokaboksin ainesosat toimitetaan niitä suojelevassa laatikossa
  • Reseptivihkon – Reseptien lisäksi vihkossa on lista josta näet viikon ainekset sekä mitä ainesosia tarvitset omasta kaapista
  • Raaka-aineet – Resepteihin tarvittavat raaka-aineet (pois lukien kotoa löytyviä perusjuttuja: esim. suolaa, pippuria, öljyä jne. (katso lista tästä.)

Miten säilön saapuneet ruoka-aineet ennen valmistusta?

Laita kaikki kylmätuotteet jääkaappiin. Kuivatuotteet kuivaan ja varjoisaan kaappiin.

Jääkaappissa säilyy parhaiten myös:

  • Hedelmät ja lehtivihannekset
  • Leipä
  • Tuoreet yrtit (poislukien basilika)
  • Perunat, sipulit ja muut vihannekset (muista poistaa paperipussista, se kuivattaa niitä)

Parhaiten pöydällä säilyvät kumminkin:

  • Perunat, sipulit ja muut vihannekset

Suosittelemme pakastamaan mahdollisimman nopeasti kaikki liha- ja kalatuotteet, jos ette ehdi valmistamaan niitä ennen parasta ennen päivää.

Voinko antaa tyhjän boksin kuljettajalle kierrätykseen?

Voit antaa tyhjän boksin seuraavan toimituksen yhteydessä kuljettajallemme. Kierrätämme boksin sitten puolestasi.

3. Toimitus

Minne Ruokabokseja toimitetaan?

Toimitamme tällä hetkellä Pääkaupunkiseudulle, Tampereelle, Turkuun ja näiden lähikuntiin. Tilausta tehdessäsi järjestelmä varmistaa postinumerosi avulla, että olet toimitusalueellamme.

Paljonko toimitus maksaa?

Ei mitään, toimitus kuuluu hintaan

Milloin Ruokaboksi toimitetaan minulle?

Ruokaboksi toimitetaan joka viikon maanantai välillä 16:30-21:00, ilmoitamme tarkan toimitusajan tunnin tarkkuudella toimitusta edeltävänä perjantaina.

Mitä jos en ole kotona toimituksen aikana?

Tilaus voidaan halutessasi toimittaa vaikka et ole kotona, kuljettajamme jättää boksin kotiovellesi tai muuhun suojaisaan paikkaan.

Voit myös etukäteen ilmoittaa meille, jos haluat että jätämme boksin kotiovellesi.

4. Raaka-aineet

Käykö Ruokaboksi laktoosittomalle ruokavaliolle?

Kyllä käy! Kaikki maitotuotteet ovat laktoosittomia, poislukien erikoisjuustot. Useimmissa erikoisjuustoissa ei luontaisesti ole laktoosia, mutta tätä emme voi aina varmistaa.

Onko mahdollista saada gluteenitonta Ruokaboksia?

Meillä ei valitettavasti vielä ole gluteenitonta vaihtoehtoa. Useimmat reseptimme on suunniteltu niin, että voit tarpeen mukaan itse helposti muokata reseptit gluteenittomiksi. Reseptit julkaistaan hyvissä ajoin toimitusta edeltävällä viikolla, jotta osaat varautua.

Ovatko Ruokaboksissa tulevat vihannekset kotimaisia?

Pyrimme aina valitsemaan kotimaiseen ja vastuullisesti tuotetun vaihtoehdon. Vihanneksissa niin kuin muissakin raaka-aineissa laatu on meille tärkeintä.

Mistä kala ja merenelävät tulevat?

Merenelävät ostetaan suoraan vastuullisilta tukkureilta ja tuottajilta. Tuoreiden kalojen kohdalla valitsemme aina kotimaisen vaihtoehdon kun sitä on saatavilla.

Mistä lihatuotteenne tulevat?

Lihamme tulevat kotimaisilta tuottajilta, tavanomaiset lihatuotteet on aina kotimaista. Erikoisuudet kuten ilmakuivattu kinkku on tuotua, jos kotimaista vaihtoehtoa ei ole saatavilla.

5. Ruokien valmistus

Mitä välineitä tarvitsen ruokien valmistukseen?

Ruokiemme valmistusta varten tarvitset vain yleisimpiä ruoanlaittovälineitä:

  • kattilan
  • paistinpannun + kannen
  • vedenkeittimen
  • mikron
  • uunin
  • lieden
  • sauvasekoittimen
  • uunivuoan
  • yleisveitsen

Tarvitsenko joitakin aineita kotoa?

Sinulla tarvitsee olla kotona vain perusjuttuja, esim. suolaa, pippuria, öljyä jne. (katso lista tästä.)

Kuinka kauan minulla menee ruoan valmistamiseen?

Reseptit on suunniteltu niin, että niiden valmistukseen menee n. 30minuuttia.

Mitä jos kaikkea ruokaa ei syödä heti?

Ruokiamme voi säilyttää jääkapissa, jos tiedät jo etukäteen että ruokaa jää kannattaa osa lisukkeista jättää yhdistämättä. Esimerkiksi nuudelikeitossa nuudelit kannattaa säilyttää erikseen keitosta.

6. Tili ja Ruokaboksi-palvelu

Miten hallitsen omaa tilausta?

Voit hallita tilaustasi oman tilin kautta. Löydät linkin omaan tiliisi sivuston oikeasta yläkulmasta.

Miksi teiltä saa vain toistuvaistilauksen?

Ruokaboksi on joustava toistuvaistilaus jottei sinun tarvitse murehtia arkiruoista joka viikko. Sinä päätät itse minä viikkoina haluat boksin kätevästi tilauskalenterista.

Jos haluat tilata vain yhden boksin alkuun, voit laittaa seuraavat viikot tauolle tilauskalenterista. Tilauksen voi myös perua heti ensimmäisen toimituksen jälkeen.

Miten voin laittaa tilauksen tauolle?

Tilauksen tauotukseen suora linkki: Täältä, löydä sen myös omalta tililtäsi.

Seuraavan viikon tilauksen voi laittaa tauolle vielä tiistain aikana. Ja voit hallita seuraavaa 10 toimitusviikkoa omien menojen mukaan. Muista vain tallentaa muutokset.

Miten tilauksen voi perua?

Tilauksen peruminen onnistuu helposti oman tilin kautta. Muista että jos tarkoituksenasi on tilata boksi tulevaisuudessa uudestaan on tilaus helpompi laittaa tauolle. Voit laittaa tilauksen tauolle jopa 10 viikkoa eteenpäin.

Tilaus perutaan samasta paikasta kuin tauotusta hallitaan, suora linkki sinne on Tässä. Löydät peruutus-linkin tilauskalenterin alta. Tulevaa viikkoa (ja siitä eteenpäin) koskeva peruutus tulee tehdä viimeistään edeltävän viikon tiistaina. Jos tulevan viikon toimitus on jo veloitettu, tullaan toimitus suorittamaan.

Mistä näen tilaushistoriani?

Sisäänkirjautuneen oman tilin kautta. Suora linkki tilaushistoriaan on Tässä.

Osoitetietoni tai puhelinnumeroni on muuttunut, miten vaihdan sen?

Se onnistuu helposti oman tilin kautta. Sisäänkirjautuneena suora linkki löytyy täältä Täältä, puhelinnumeron voi vaihtaa laskutusosoitteen tiedoista.

7. Veloitus, alennukset sekä kaverikoodi

Miten maksan tilaukseni?

Meille käy kaikki yleisimmät maksukortit.

Tilaus veloitetaan antamastasi maksukortilta vasta 5 päivää ennen ensimmäistä toimitusta keskiviikkona.

Asiakaspalvelumme neuvoo mielellään kaikissa maksamiseen liittyvissä asioissa.

Milloin veloitatte tilauksen minulta?

Veloitamme seuraavan viikon toimituksen aina edeltävänä keskiviikkona. Tämä koskee myös uusia asiakkaita. Veloitamme uusilta asiakkailta ensimmäisen kerran toimitusta edeltävänä keskiviikkona.

Sain alennuskoodin, miten se toimii?

Alennuskoodi antaa sinulle alennuksen ensimmäisestä Ruokaboksista, se lisätään:

“Onko sinulla kuponkikoodia?” kohtaan tuotteen valinnan jälkeen.

Kuulin kaverikoodista, mikä se on?

Kaverikoodin avulla voit jakaa Ruokaboksin ilosanomaa! Kun olet kirjautunut sisään löydät oman koodisi joko etusivulta Kaverikoodi napin takaa tai Oman tilin aloitusivulta.

Koodin vastaanottaja saa tuntuvan alennuksen ensimmäisestä tilauksesta ja sinä saat alennusta seuraavasta Ruokaboksista. Siisti juttu vai mitä?

8. Palvelulupaus

Mikä on palvelulupauksenne?

  • toimitus tapahtuu ilmoitetun toimitusikkunan sisällä
  • raaka-aineet ovat laadukkaita
  • tuotteita ei puutu
  • emme veloita ylimääräisiä kustannuksia

Mitä jos minulta puuttuu tuote tai se on vioittunut kuljetuksessa?

Annamme sinulle hyvityksen, otathan yhteyttä mahdollisimman nopeasti info@ruokaboksi.fi