Asiakasehdot

Toimitus- ja sopimusehdot

1. Yleisesti

Nämä ehdot ovat Ruokaboksi Finland Oy:n Ruokaboksi-verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa” tai ”Palvelu”) sopimusehdot, joita sovelletaan Verkkokaupasta ostettavien tuotteiden kauppaan Ruokaboksi Finland Oy:n ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä. Asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä tekemällä tilauksen Verkkokaupasta.

2. Palvelu

Palvelu käsittää Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen lähetettävän Ruokaboksilähetyksen. Palvelun tilaus on voimassa toistaiseksi.

3. Verkkokaupassa asiointi

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja Asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Asiakas voi olla myös yritys mutta tällöin kuluttajansuojalainsäädäntöä ei sovelleta Asiakkaaseen.

Asiakas hyväksyy, että Ruokaboksi Finland Oy voi lähettää Asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

4. Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään kulloinkin voimassa olevan tietosuojalainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Asiakas merkitään Ruokaboksin asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään mm. asiakassuhteen ylläpitoon ja hoitoon. Ruokaboksi Finland Oy toimii henkilörekisterien rekisterinpitäjänä.

Henkilötietokäytäntö on luettavissa rekisteriselosteesta.

5. Tuotteiden tilaaminen ja tilauksen sitovuus

Tuotteita tilataan Verkkokaupan ohjaamalla tavalla. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas on lähettänyt tilauksensa. Asiakas saa tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostitse antamaansa sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Uudet tilaukset käsitellään aina Keskiviikkona, 5 päivää ennen Ruokaboksin maanantaina tapahtuvaa toimitusta. Keskiviikkoon mennessä tehdyt tilaukset ehtivät seuraavan viikon toimitukseen.

Asiakas pystyy hallinnoimaan Palvelua Ruokaboksin-verkkosivuilla, Asiakkaan henkilökohtaisen käyttäjätilin kautta. Asiakas voi muuttaa asetuksiaan milloin haluaa, mutta muutokset on tehtävä kuusi (6) päivää ennen tilauksen toimitusta eli aina viimeistään tiistaina, jotta ne vaikuttavat seuraavan viikon lähetyksessä. Muutoin tehdyt muutokset tulevat vaikuttavat seuraavan lähetyksen jälkeisessä lähetyksessä. Tämä koskee myös peruutuksia.

Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa. Peruutusoikeutta ei ole myöskään Verkkokaupan yritysasiakkaiden tilauksiin.

6. Toimitus ja toimituksen vastaanotto

Tuotteiden toimitus tapahtuu Asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen kolmannen osapuolen toimesta. Ruokaboksi toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen maanantaisin 16:30-21:00 välisenä aikana, ellei erikseen sovita. Tuotteita toimitetaan vain erikseen mainituille alueille Suomessa ja toimitusosoitteen on sijaittava kyseisellä toimitusalueella. Toimitusalue rajataan postinumeron perusteella, toimitusalueen voi tarkistaa Verkkokaupan “Info” sivulta. Toimitusta ei voida toteuttaa, mikäli asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen ei ole maayhteyttä. 

Asiakkaan tai häneen valtuuttamansa tahon tulee olla vastaanottamassa lähetystä sovittuna aikana tai huolehtia siitä, että lähetys voidaan toimittaa kotiovelle. Ruokaboksi Finland Oy ei vastaa siitä, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan sen vuoksi, että Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Verkkokaupassa tai Asiakas tai hänen valtuuttamansa taho ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä heitä tavoiteta.

Toimituksen viivästyessä muista syistä Ruokaboksi Finland Oy tai kolmas osapuoli pyrkii olemaan yhteydessä asiakkaaseen sopiakseen uudesta toimitusajasta.

7. Vastuun siirtyminen

Ruokaboksi Finland Oy vastaa tilauksesta ja tuotteiden toimituksesta toimituksen luovutushetkeen saakka kohdan 6. mukaisesti. Asiakas on vastuussa tuotteen oikeanlaisesta käytöstä ja säilytyksestä luovutushetken jälkeen.

8. Sopimuksen päättyminen

Palvelu päättyy automaattisesti, jos Asiakkaan antamaa maksukorttia ei voida veloittaa.

Asiakas tai Ruokaboksi Finland Oy voi irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan Palvelun milloin tahansa verkkokaupasta noudattamalla seitsemän (7) vuorokauden irtisanomisaikaa. Asiakkaan irtisanoessa Palvelun hänelle toimitetaan jo veloitettu toimitus. Jo veloitettuja maksuja ei palauteta.

9. Hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Ruokaboksi Finland Oy pidättää oikeuden Palvelun perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

10. Maksaminen

Asiakas valitsee maksutavan tilaushetkellä Asiakkaalle verkkokaupassa tarjolla olevista vaihtoehdoista.

Toistaiseksi voimassa olevat toistuvaismaksut tapahtuvat ulkoisen Stripe-palvelun kautta. Lähetykset veloitetaan automaattisesti Asiakkaan antamien korttitietojen perusteella. Veloitus tapahtuu niin, että kulloinkin laskutetaan etukäteen seuraavan viiden (5) vuorokauden kuluttua saapuva lähetys. Asiakkaan korttitiedot tallentuvat ulkopuoliseen Stripe-palveluun.

11. Tuotteiden tarkistaminen ja reklamaatio

Asiakkaan tulee toimituksen vastaanotettuaan viivytyksettä tarkastaa, että toimitetut tuotteet ovat tilauksen mukaiset ja virheettömät. Puuttuvat tai vialliset tuotteet hyvitetään. Mikäli Asiakas havaitsee virheen, Asiakkaan tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun info@ruokaboksi.fi

Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

12. Vastuunrajoitus

Ruokaboksi Finland Oy ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle Verkkokaupan käytöstä tai siitä, että Verkkokauppa ei ole käytettävissä.

Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta Ruokaboksi Finland Oy:n kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

13. Allergiat

Ruokaboksi Finland Oy ei vastaa Ruokaboksin sisällön sovittamisesta yksilöllisiin asiakastarpeisiin, kuten allergioihin tai erikoisruokavalioihin.

14. Ylivoimainen este

Ruokaboksi Finland Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Ruokaboksi Finland Oy:n tai sen alihankkijoiden tai toimittajien kohtuullisten vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure).

15. Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Ruokaboksi Finland Oy voi muuttaa Verkkopalvelua ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Ruokaboksi Finland Oy:n kotisivuilla.

16. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä sopimusehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Ruokaboksi Finland Oy:n ja Asiakkaan väliset riita-asiat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Ruokaboksi Finland Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista saattaa myös kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Muutoin erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

17. Muut ehdot

Yritysasiakkaiden ja Ruokaboksi Finland Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

 

Ruokaboksi Oy
Kasarmikatu 12 L 1
Helsinki 00130

info@ruokaboksi.fi

Puh. 09 425 77899