Ruokaboksin tiimiesittely: Petteri

Petteri on rennonletkeä nuori mies pohjoisesta ja osaa arvostaa puhdasta ruokaa. Hän on syntynyt ja kasvanut Lapissa, pienellä maalaiskylällä, missä lehmiä oli aikoinaan enemmän kuin ihmisiä. Hänen mummonsa pyöritti kylällä myös aikoinaan kotileipomoa. Nykyisin kylästä ei ole paljoakaan jäljellä, sillä maalaiskyliä elättänyt maanviljely ei ole nykyisin enää niin kannattavaa ja ihmiset hakeutuvat muualle.

“Se on tietenkin harmi, että maaseutu ja tuottajat ovat niin tiukoilla. Ruokateollisuus nopeilla valmisruuilla ja kauppojen vaikutusvallan kasvaminen on muuttanut tilannetta paljon.”

Nykyisin Petu asuu Nurmijärven pöndellä ja hänen tehtävänään on huolehtia siitä, että Ruokaboksin asiakasmäärät ja liikevaihto kasvavat sovittua tahtia.

Miten päädyit Ruokaboksille töihin?

Urani Ruokaboksilla alkoi jo ennen ensimmäistä työpäivää. Halusin ottaa selvää, mitä palvelu oikeasti pitää sisällään ja lähdin tutustumaan konseptiin Ruokaboksiltakin salaa – asiakkaaksi liittymällä.

No mitä pidit?

Yllätyin siitä, että monet tuotteet olivat minulle täysin tuntemattomia! Tämähän mielenkiintoista, muistan ajatelleeni. En ollut nähnyt niitä edes kaupoissa. Tämä ei sinänsä mikään ihme ollut, sillä kyse oli tuotteista, joita Ruokaboksi lähettää asiakkaillensa suoraan tuottajatiloilta. Mukana oli ollut paljon myös harvinaisempia luomutuotteita.

Kun miettii ihmisten arkiviikon kiireitä, on usein ratkaisu ostaa kiire pois nopeilla pikaruuilla tai syödä samoja ruokia viikosta toiseen. Ruokaboksia kokeillessa, huomasin, että sain vähennettyä kiireitä, mutta myös syödä tuoretta ja puhdasta ruokaa helposti. Ajattelin, että nämä asiat kiinnostavat varmasti niin monia muitakin, että päätin lähteä mukaan Ruokaboksiin.

Mitä lisäarvoa mielestäsi Ruokaboksi tuo arkeen?

Minulle on todella tärkeää, että palvelu olisi juuri sellainen, mistä asiakkaat pitävät: Ruoka-aineet pyritään valitsemaan siten, että ruokien toimitusketjut olisivat mahdollisimman lyhyitä. Minimoidaan kuljetukset ja käsittelyt, sekä ruuan matkalla käyttämä aika, jotta ruoka saadaan mahdollisimman tuoreena asiakkaalle, ilman välikäsiä.

Myös palvelun helppokäyttöisyyttä on mietitty paljon, mistä tein omat huomioni jo testikerralla. Tykkäsin paljon siitä jo silloin, että tilatessani, ei tarvinnut sitoutua mihinkään tilausaikaan tai -määrään. Liityin asiakkaaksi ostamalla ensimmäisen boksin ja sen jälkeen pystyi itse merkitsemään toimitustauot tai -viikot toimituskalenteriin. Tuli kuva, että tämä on sellainen asiakkaan itse hallitsema asiakkuus, millaista tilauksissa ei yleensä ole.

Mikä on parasta työssäsi?

Asiakastyytyväisyys ja -palautteet ovat minulle tärkeitä. Tykkäään seurata Ruokaboksin asiakaskokemuksia somekanavista. On mukavaa huomata, että asiakkaat tykkäävät palvelusta ja haluavat jakaa Ruokaboksia arkea takaisin meillekin päin. Tykkään katsoa asioita niin Boksin sisältä, kuin ulkoakin!

Kannattaa kokeilla Boksia, sillä on vielä edullista!

 

Boksin ostaminen ei ole lisäkulu, vaan pelkkä kauppapaikan vaihto ja vain niiltä viikoilta kuin itse haluat!